Ce este imunitatea și cum funcționează sistemul imunitar?

01/08/2023
de catre alex Doe

Cresterea imunitatii la adulti – sfaturi utile

Sarcina imunității este de a menține integritatea organismului și protecția acestuia împotriva virușilor, bacteriilor, ciupercilor, toxinelor și a altor substanțe periculoase pentru organism. Este practic un sistem care ne ajută să supraviețuim și blochează intrarea substanțelor nocive în corpul nostru. Organismul este monitorizat de molecule de semnalizare, care transmit informații către celulele sistemului imunitar în caz de pericol. Acestea răspund la acești stimuli și declanșează procese defensive în corpul nostru. În general, distingem două tipuri de imunitate, imunitatea înnăscută și imunitatea dobândită.

  • Imunitate înnăscută

Se regaseste natural la fiecare persoana imediat după naștere. Este legat de faptul că organismul uman are anumite proprietăți specifice care îl protejează în mod natural de influențele dăunătoare externe.

  • Imunitatea dobândită

Imunitatea dobândită este construită de organism în timpul vieții și este dobândită din experiență. Organismul își amintește de boala prin care am trecut și în viitor este capabil să reacționeze la ea mult mai repede și mai puternic.

Cum se manifestă imunitatea slabita

Imunitatea slăbită înseamnă incapacitatea organismului de a se apăra împotriva diferitelor infecții. Simptomele imunității slăbite includ oboseala generală, senzatie de epuizare, indigestie și boli recurente. Dacă aveți următoarele simptome, ar trebui să vă concentrați cu siguranță pe intarirea imunității. Dacă problema dvs. persistă, nu ezitați să contactați un medic, care vă va trimite pentru un examen imunologic de specialitate.

Scăderea imunității – cele mai frecvente simptome

  • Oboseală frecventă și somnolență – inițial, imunitatea slăbită nu poate fi o boală directă. Cu toate acestea, dacă vă simțiți epuizat pentru o lungă perioadă de timp, fără energie și somnolent, chiar dacă dormiți suficient de mult, ar trebui să vă gândiți cum să vă intariti imunitatea.
  • Probleme digestive – microflora intestinală, în care se află până la 80% din sistemul imunitar, are un efect fundamental asupra sistemului imunitar. Prin urmare, dacă suferiți de probleme intestinale frecvente, cum ar fi dureri abdominale frecvente, balonări, constipație sau diaree, poate fi din nou un semnal că organismul dumneavoastră solicită un impuls imunitar.
  • Infecții respiratorii recurente – suferiți de răceli frecvente, gripă sau dureri în gât? Dacă aveți 2 – 4 episoade de raceala pe an, ar trebui să fiți conștienți ca munitatea slăbită este probabil de vină.

Puteți combate eficient infecțiile respiratorii prin spalaturi nazale. Încercați dispozitivul Rhino Horn, care este foarte apreciat in randul cumparatorilor.

Cum să realizeaza cresterea imunitatii la adulti

Imunitatea adulților este cel mai adesea afectată negativ de stilul de viață, sau este legata de stres, obiceiuri alimentare, lipsa somnului, consumul excesiv de droguri, alcool și tutun. Predispozițiile genetice și mediul joacă, de asemenea, un rol important. Ultimii factori sunt greu de influențat, pentru a întări imunitatea.

Importanța mâncării pentru a susține imunitatea

Obiceiurile alimentare adecvate stau la baza unui stil de viață sănătos. Cu toate acestea, dacă ne concentrăm în mod specific asupra sistemului imunitar, microbiomul intestinal joacă un rol major în apărarea organismului. Pentru a consolida imunitatea, este recomandat să se includă în dietă produse lactate acide, chefir, iaurt, lapte sau legume acre. De asemenea, puteți susține imunitatea cu suplimente alimentare probiotice, care sunt recomandate mai ales după tratamentul cu antibiotice.

Un somn bun ajuta la întărirea sistemului imunitar

Imunitatea slăbită poate duce inițial la oboseală excesivă și la o nevoie crescută de somn. Odihna suficientă este, prin urmare, una dintre modalitățile de crestere a imunității. Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au descoperit că persoanele care dorm doar patru ore pe zi aveau jumătate din numărul de anticorpi la o saptamana după vaccinul antigripal, in comparatie cu persoanele care dormeau mai mult de șapte ore pe noapte.

Exercițiile fizice regulate ajută la întărirea imunității

Exercițiile fizice sunt de asemenea, o modalitate confirmată de îmbunătățire a imunității. Chiar și persoanele inactive ar trebui să petreacă 1 oră pe zi la aer. Dacă vremea nu este perfectă afară, nimic nu vă împiedică să faceti exercitii în confortul propriei case.

Suplimentele alimentare adecvate susțin sistemul imunitar

Vitaminele A, B6, B12, C și D și mineralele precum magneziu, cupru, crom, zinc, calciu și seleniu sunt în mod obișnuit incluse într-o dietă variată, dar în sezonul gripal este indicat să folositi si suplimente pentru imunitate. Pentru o eficiență mai bună a acestora, se recomandă utilizarea împreună cu fructe sau legume, dar nu ar trebui să servească niciodată ca înlocuitor al alimentelor proaspete!

Comanda suplimente pentru imunitate

Cum să crești imunitatea la copii

La copii, sistemul imunitar se dezvoltă treptat și dacă imunitatea lor este slăbită în vreun fel, este dificil pentru corpul lor să lupte împotriva infecțiilor frecvente. Imunitatea slăbită la copii se manifestă prin inflamații repetate ale urechii medii, sinusuri și inflamații ale tractului urinar. Un capitol separat sunt alergiile care, din păcate, afectează un număr tot mai mare de copii. Cresterea imunității la copii nu este deloc dificilă. Se bazează pe respectarea următoarelor reguli:

  1. Dieta sănătoasă și echilibrată
  2. Somn suficient
  3. Plimbari în aer curat
  4. Ventilați aerul din casa
  5. Nu creați un mediu steril pentru copii prin dezinfectare excesivă

Sfaturi pentru cresterea imunității

  • Simțiți semnalele propriului corp, răsfățați-vă cu un somn de calitate și evitați stresul pe termen lung.
  • Odihniti-va nu doar fizic, ci și mental
  • Incercați sa aveti o dietă variată bogată în vitamine și asigurați-vă că dieta conține toate ingredientele necesare.
  • Dacă vă lipsește un ingredient, completați-l cu suplimente nutritive.
  • Faceți sport, participați activ la sănătatea dumneavoastră.
  • Consultați-vă medicul imediat ce observați orice problemă de sănătate.
  • Încercați să reduceți efectele nocive asupra sănătății dumneavoastră.

Imunitatea slăbită poate duce la o serie de probleme de sănătate, deci este important sa susțineti în mod activ sistemul imunitar, astfel încât corpul să fie gata să lupte și să reziste tuturor stimulilor.

Comentarii

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu